Hvordan er processen når jeg har indsendt eksamensklagen og hvornår får jeg svar?
Når du har trykket på knappen “Send klagen”, får du et automatisk svar på din studiemail (@edu.zealand.dk-mail) med en kvittering for, at klagen er indsendt.
Herefter er processen således:
Sagsbehandleren af din eksamensklage indhenter udtalelser fra eksaminator og censor (bedømmerne) på den eksamen, du klager over. Bedømmerne har nu op til 14 dages frist til at indsende deres udtalelser til sagsbehandler.
Når udtalelserne er modtaget, sendes de til dig på din studiemail, og du har nu 7 dage til at sende eventuelle kommentarer på udtalelserne til sagsbehandler.
Derefter sendes din klage, bedømmernes udtalelser og dine kommentarer til udtalelserne til Zealands afgørelsesnævn, som træffer afgørelse i sagen. Afgørelsesnævnet består af repræsentanter fra studieadministrationen samt Zealands jurist. Nævnet har 7 dage til at træffe afgørelse.
Afgørelsen sendes herefter til din e-Boks.
Hvis din klage imødekommes, har du 14 dage til skriftligt at acceptere tilbud om ombedømmelse eller reeksamen.
Hvis din klage ikke imødekommes, har du 14 dage til at klage over afgørelsen. Du får en detaljeret klagevejledning i afgørelsesbrevet, hvis klagen afvises.
Vær opmærksom på, at den samlede sagsbehandlingstid kan være længere i perioder med ferie, jul og andre helligdage.