Sara Terndrup Mortensen, 20 år og fra Svogerslev, har søgt ind på markedsføringsøkonom på Zealands afdeling i Roskilde. Hun er gået målrettet efter uddannelsen siden hun blev student på HHX sidste år, fordi den rummer hendes ambitioner om at blive endnu mere skarp til både økonomi og kommunikation.
“Jeg overvejede kortvarigt en ren økonomiuddannelse, men i mit sabbatår arbejdede jeg i et telemarketingbureau – og det åbnede mine øjne endnu mere for, at jeg ville og kunne mere end økonomi alene, kommunikationsfaget trækker lige så meget. På HHX var vi på besøg på markedsføringsøkonom på Zealand, og jeg kunne lide studiemiljøet og stemningen med det samme. Der er rum til både fællesskab, case-samarbejde og til at arbejde individuelt,” siger Sara.
Praktik giver erfaring på cv’et
“Et andet plus er, at man kommer i praktik i studietiden en relevant virksomhed i tre måneder – det giver jo faktisk brancheerfaring på cv’et, for det har man som ung og nyuddannet jo i sagens natur ikke så meget af. Det har faktisk stor betydning for mig, at man efter de to års uddannelse, kan vælge at udvide med en professionsbachelor – eller få nogle års joberfaring og læse videre senere. Det tiltaler mig, at undervisningen lægger op til ‘learning by doing’ – at man som studerende skal prøve teorien af i praksis,” slutter Sara.
Hun håber på en god besked i sin e-boks den 28. juli, når alle landets ansøgere får endeligt svar på, om de er optaget på deres ønskeuddannelse.