Den digitale kunderejse
På Den digitale kunderejse får du viden, færdigheder og kompetencer til at skabe den ultimative kunderejse, bl.a gennem Costumer Experience Management (CEM).
Introduktion
På faget Den digitale kunderejse får du viden, færdigheder og kompetencer til at skabe en kunderejse i top samt gennem Customer Experience Management (CEM) at analysere, kortlægge og designe kundeoplevelsen, så den møder både jeres strategiske mål og målgruppernes behov.
Du får viden om
Den digitale kunderejse er et specialdesignet fag til dig, der vil dykke dybt ned i, hvordan I som virksomhed skaber den sublime kunderejse. Du lærer at analysere, kortlægge og designe kundeoplevelsen, så den både spiller sammen med jeres strategi og de behov, kunden har i hele oplevelses- og købsprocessen hos jer.
Under kurset vil du blive introduceret til vigtige koncepter som Customer Experience Management (CEM). Du vil også få indblik i, hvordan kunderejsen ser ud både online og offline, og hvordan man kan optimere kundeoplevelsen for at sikre, at kunderne får den bedst mulige oplevelse.
Men det stopper ikke her. Kurset går et skridt videre ved at udstyre dig med de nødvendige værktøjer og metoder til at vurdere og identificere kunderejsen fra et praksisnært og teoretisk perspektiv. Du vil lære at identificere de udfordringer, en virksomhed kan støde på, når den forsøger at designe og levere en unik kundeoplevelse. Desuden vil du blive dygtig til at anvende forskellige researchmetoder til at forstå brugeroplevelsen ved forskellige touch points og gennem hele kunderejsen fra a-z.
Kompetencer og udbytte
Når du er færdig med dette fag, vil du være i stand til at håndtere komplekse og udviklingsorienterede opgaver, især i forhold til E-handel og kunderejsen. De vil også være i stand til at anvende relevante researchmetoder, mestre værktøjer til CEM samt at kunne identificere de nødvendige tiltag for at forbedre kundeoplevelsens svage led i kæden. Du får med andre ord en række direkte anvendelige færdigheder, du kan anvende til at skabe en kundeoplevelse, der styrker jeres målgruppers loyalitet.