Digital forretningsforståelse
På faget Digital forretningsforståelse opnår du et 360° perspektiv på din virksomhed. Du opnår viden om de vigtigste digitale forretningsmodeller inden for e-handel – fra indkøb til levering af solgte varer og frem til den videre opfølgning. Og du lærer at anvende værktøjer og modeller til analyse af virksomhedens digitale forretningsmodel.
Introduktion
Du får kompetencer til at udvikle virksomhedens digitale forretningsmodeller. Du lærer at analysere komplekse digitale forretningsstrategier og konkurrencesituationer samt at viderekommunikere resultatet til de rette beslutningstagere.
Du får viden om
På faget Digital forretningsforståelse får du mulighed for at dykke dybere ned i, hvordan moderne virksomheder opererer i den digitale tidsalder. Kurset giver dig et omfattende 360° perspektiv på hele virksomhedens drift, lige fra de indledende indkøbsfaser til levering af de solgte produkter og den efterfølgende opfølgning med kunderne.
Kompetencer og udbytte
På faget opnår du en dybdegående viden om, hvordan virksomheder anvender digitale forretningsmodeller og integrerer dem i deres samlede værdikæde, både online og offline. Dette giver en unik indsigt i, hvordan værdiskabelse kan balanceres med kunderelationer, og hvordan man kan analysere denne balance fra et holistisk perspektiv. Faget giver dig de nødvendige værktøjer til at analysere komplekse digitale forretningsstrategier samt den aktuelle konkurrencesituation. Derudover vil du også blive i stand til effektivt at kommunikere deres fund og anbefalinger til virksomhedens beslutningstagere.
Blandt andre centrale emner dykker vi ned i, hvordan virksomheder anvender forskellige digitale forretningsmodeller og du opnår dybdegående kendskab til online/offline-værdikæder. Du vil også få hands-on-kendskab til teknikker til analyse af komplekse digitale forretningsstrategier og konkurrencesituationer.
Du vil ydermere opnå indsigt i centrale digitale forretningsmodeller inden for e-handel og få værktøjerne til at analysere en virksomheds digitale forretningsstruktur. På den baggrund bliver du i stand til at træffe velbegrundede beslutninger om valg af leverandører, baseret på deres indvirkning på virksomhedens konkurrenceparametre. Alt sammen selvfølgelig på en måde, der gør teorien håndgribelig i praksis. Endelig vil du lære at sikre, at de etiske og GDPR-mæssige rammer om virksomhedens digitale forretningsmodel lever op til lovgivning og regler.