Marketingplanlægning og –forhandling
Vil du blive skarp til at arbejde med markedsføring? Få brugbare værktøjer – og indsigt i teori og praksis med kurset i Marketingplanlægning og –forhandling. Her lærer du, hvordan du kan arbejde effektfuldt med markedsføring – både i dansk kontekst og i international sammenhæng.
ECTS
Niveau
Introduktion
På faget Marketingplanlægning og -forhandling lærer du at planlægge og gennemføre din virksomheds markedsføringsaktiviteter, og du får greb om, hvordan du styrer forhandlingsprocessen fra start til slut. Gennem kurset får du kompetencer til at analysere og vurdere dit aktuelle marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden. Du lærer om markedsanalyse, markedsføringsloven og hvordan du konkret udformer en markedsføringsplan.
Du får viden om
Faget er henvendt til dig, som gerne vil kunne arbejde bredt med markedsføringsaktiviteter. På kurset lærer du at udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre løsninger i relation til virksomhedens markedsføringsaktiviteter både på den dansk scene og i en international kontekst. Du får relevant indsigt i kultur og i tværkulturelle problemstillinger. Endvidere kommer du til at beskæftige dig med markedsføringsplanlægning, implementering, opfølgning og roller. Du lærer om forhandlingsteknikker, forhandlingskommunikation samt forhandlingsprocesser i kulturteorier og –analyse. Og som prikken over i’et får du også vigtig indsigt i juridiske forhold inden for aftaleret, E-handel og markedsføringsloven.
Kompetencer og udbytte
Gennem forløbet opnår du anvendelige kompetencer til at kunne vurdere markeder og salgspotentiale på baggrund af prognostiske tilgange og værktøjer. Du får værktøjer til at kunne deltage i virksomhedens markedsføringsplanlægning med blik for tværkulturelle problemstillinger. Du får redskaber til at kunne styre forhandlingsprocessen gennem alle faserne af en forhandlingssituation.
Du bliver endvidere udstyret med gode analyseredskaber til at behandle kultur og tværkulturelle problemstillinger i markedsføringsmæssige kontekst med god indsigt i kulturteori og kulturanalyse. Du har færdighederne til at udarbejde og eksekvere en effektiv markedsføringsplan.