Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Marketingplanlægning og –forhandling

Vil du blive skarp til at arbejde med markedsføring? Få brugbare værktøjer – og indsigt i teori og praksis med kurset i Marketingplanlægning og –forhandling. Her lærer du, hvordan du kan arbejde effektfuldt med markedsføring – både i dansk kontekst og i international sammenhæng.

ECTS
10 point
Niveau
Akademi
Tilføj kursus til din listeKurset tilføjet til din liste

Introduktion

På faget Marketingplanlægning og -forhandling lærer du at planlægge og gennemføre din virksomheds markedsføringsaktiviteter, og du får greb om, hvordan du styrer forhandlingsprocessen fra start til slut. Gennem kurset får du kompetencer til at analysere og vurdere dit aktuelle marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden. Du lærer om markedsanalyse, markedsføringsloven og hvordan du konkret udformer en markedsføringsplan.

Du får viden om

Faget er henvendt til dig, som gerne vil kunne arbejde bredt med markedsføringsaktiviteter. På kurset lærer du at udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre løsninger i relation til virksomhedens markedsføringsaktiviteter både på den dansk scene og i en international kontekst. Du får relevant indsigt i kultur og i tværkulturelle problemstillinger. Endvidere kommer du til at beskæftige dig med markedsføringsplanlægning, implementering, opfølgning og roller. Du lærer om forhandlingsteknikker, forhandlingskommunikation samt forhandlingsprocesser i kulturteorier og –analyse. Og som prikken over i’et får du også vigtig indsigt i juridiske forhold inden for aftaleret, E-handel og markedsføringsloven.

Kompetencer og udbytte

Gennem forløbet opnår du anvendelige kompetencer til at kunne vurdere markeder og salgspotentiale på baggrund af prognostiske tilgange og værktøjer. Du får værktøjer til at kunne deltage i virksomhedens markedsføringsplanlægning med blik for tværkulturelle problemstillinger. Du får redskaber til at kunne styre forhandlingsprocessen gennem alle faserne af en forhandlingssituation.

Du bliver endvidere udstyret med gode analyseredskaber til at behandle kultur og tværkulturelle problemstillinger i markedsføringsmæssige kontekst med god indsigt i kulturteori og kulturanalyse. Du har færdighederne til at udarbejde og eksekvere en effektiv markedsføringsplan.

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål