Salgspsykologi og grundlæggende salg - Service Management
Introduktion
I alle relationer – både professionelle og personlige – er den gode samtale og god kommunikation værd at stræbe efter. For at komme dertil er faget Salgspsykologi og Grundlæggende Salg en god vej. Og du kan sagtens tage din nye viden med i din privatsfære. I faget får du anlagt et solidt kendskab til mange forskellige mennesketyper – eller i denne kontekst kundetyper – som du møder i din hverdag. Med den viden står du godt, når du skal afkode og forstå det menneske, som står over for dig. Når det kommer til salg, service og betjening er det rart for dig at kunne foretage den relevante analyse, så du kan agere tilsvarende og komme bedre igennem med dine budskaber og salgsargumenter. Kort sagt: Det er her, du lærer, hvordan du tilpasser din adfærd, så den passer til din kundes adfærd – og det skaber værdi begge veje.
Du får viden om
Undervejs i Salgspsykologi og Grundlæggende Salg lærer du at planlægge en salgsstrategi over for den enkelte kunde, og du har opnået viden og værktøjer til at kommunikere effektivt. Samtidig lærer du konkrete redskaber til at planlægge, så du får prioriteret din tid bedre. Med alt det vil du opleve et reelt løft i dine salgsresultater.
Du lærer grundlæggede om forskellige persontyper og adfærd, du lærer salgsstrategier, kommunikationsstrategier og argumentationsteknik. Det er også her du får indsigt i, hvordan man skaber tillidsvækkende kommunikation og laver værdibaseret salg og service.
Kompetencer og udbytte
Med en grundlæggende forståelse for salgspsykologi står du godt rustet på dit job til din dialog med kunder. Du har lært at genkende forskellige slags former for kundeadfærd, og du forstår hvordan du tilpasse din kommunikation efter den givne kundegruppe – og det er en god vej til, at du opnår bedre salgsresultater gennem den fulde faglige pakke i Service Management uddannelsen. Du får igennem faget desuden en god ballast gennem din nye viden om persontyper, om identifikation af kundemotiver og kundemål, om verbal og nonverbal kommunikation, kommunikationsværktøjer, spørgeteknik og aktiv lytning. Du har også styr på præsentationsteknik, stresshåndtering, og du ved, hvordan du skal håndtere konfliktsituationer og reklamationer.
Kontakt Efteruddannelse
Hvis du har brug for hjælp, så kontakt Efteruddannelse via vores hovednummer 5076 2670 Telefontid mandag-torsdag kl. 9-15. Fredag kl. 9-12. eller skriv til os via mail: efteruddannelse@zealand.dk