Serviceøkonom har ændret navn og hedder nu Service- og Oplevelsesøkonom.
Vil du arbejde med oplevelser og events i relation til turisme? Med uddannelsen til Service- og Oplevelsesøkonom får du den faglige ballast til at give turister gode oplevelser samtidig med det kan ses positivt på virksomhedens bundlinje. Og studiet er tilmed relativt fleksibelt tilrettelagt.
Om uddannelsen
Drømmer du om at lave og formidle god service og gode oplevelser fra A til Z. Vil du gerne have konkrete værktøjer, så der er sammenhæng og substans i dine løsninger? Service- og Oplevelsesøkonom er en god uddannelse, hvor du får viden og færdigheder, så du kan planlægge, koordinere og lede serviceydelser og oplevelser i såvel det private som i det offentlige regi.
Uddannelsen er tilrettelagt som Blended Learning. Det betyder, du kan studere på en fleksibel måde, dog skal du være opmærksom på, at der er indlagt fysiske mødedage på dit studie.
Når du tager din uddannelse som et Blended Learning-forløb, kræver det naturligvis en ekstra indsats fra dig. Du skal være aktiv, når der er undervisning, og der er krav, om at dit udstyr er i orden, så du kan deltage optimalt online. Ellers er indholdet og niveauet i uddannelsen identisk med det ordinære fuldtidsstudium, som foregår på vores afdeling i Køge. Her kommer du også til at have din gang, og du kan nyde godt af det faglige miljø, hvor både vores undervisere og dine øvrige medstuderende sammen dyrker fagligheden omkring oplevelser inden for Digitale oplevelseselementer, Event samt Turisme, Hotel & Restaurant. Det er nemlig her, du bliver tilknyttet som studerende – og det er her, at du deltager i hele introduktionsforløbet. Derudover skal du deltage i den fysiske undervisning, som for studerende på Blended Learning-holdet finder sted én dag hver anden uge. Og derudover skal du være fysisk i den virksomhed, som du har din praktikaftale med.
Hvad kan du blive som Service- og Oplevelsesøkonom
Med papir på Service- og Oplevelsesøkonom har du viden og færdigheder på plads, så du kan arbejde inden for mange forskellige brancher og virksomheder, f.eks. turismevirksomheder, hoteller, restauranter, oplevelses- og forlystelsesparker, museer, eventbureauer og festivaller. Typisk vil du indtage en rolle som f.eks. eventmanager, eventplanlægger, servicerådgiver, coach, servicekoordinator, supervisor, restaurantchef, salgskoordinator, projektleder, servicemanager, receptionschef eller iværksætter.
Det er også muligt at vælge uddannelsen med ordinær undervisning, der primært foregår med fysisk fremmøde på uddannelsesstedet. Læs mere her.
Læs videre på en Top-Up Bachelor
Zealand: International Handel og Markedsføring og Innovation og Entrepreneurship
KEA: Design & Business
CPH Business:Dataanalyse, E-handel, Innovation og Entrepreneurship, International hospitality management, International handel og markedsføring og Sportsmanagement